Inbound marketing i jego zalety

na czym polega inbound marketingMarketing to dziedzina, która rozwija się wyjątkowo dynamicznie, zaskoczeniem nie powinno być więc dla nas to, że przyjmuje coraz bardziej oryginalne formy. Jedną z nich jest Inbound marketing, a więc strategia, dzięki której odbiorcy zyskują możliwość samodzielnego odnalezienia nie tylko nadawcy przekazu marketingowego, ale również polecanych przez niego usług oraz produktów. Strategia ta zakłada przekazywanie treści z wykorzystaniem wielu kanałów, mamy więc do czynienia nie tylko z mediami społecznościowymi oraz blogami, ale także z nośnikami informacji takimi, jak newsletter oraz e-booki. Inbound marketing zakłada, że informacje o firmie i produkcie nie powinny trafiać bezpośrednio od nadawcy do klienta, ze znacznie lepszymi rezultatami mamy bowiem do czynienia wówczas, gdy klient będzie w stanie odnaleźć je samodzielnie. Jest to przeciwieństwo outbound marketingu, ten bowiem zakłada aktywne poszukiwanie klientów.

Inbound marketing często określany jest też mianem marketingu przychodzącego. Zakłada, że odbiorca powinien zostać zaangażowany, jeśli bowiem pobudzona zostanie jego aktywność, on sam zostanie przyciągnięty do przekazu reklamowego. Potencjalni klienci są zatem pozyskiwani dlatego, że z myślą o nich tworzona jest treść nie tylko atrakcyjna, ale również unikatowa, a do tego wykorzystywany jest nie jeden, ale wiele kanałów komunikacji. Content jawi się jako atrakcyjny, a tym samym osoby zainteresowane same są w stanie odnaleźć tego rodzaju treści. Dużym plusem marketingu przychodzącego wydaje się to, że nie narzuca się on konsumentom. Ci ostatni nie są atakowani przez bannery i spoty reklamowe, nie muszą też obawiać się automatycznie otwierających się okienek wywołujących na ogół potrzebę ich natychmiastowego zamknięcia. Jest to tak zwany marketing za przyzwoleniem, a jego przekaz dociera tylko do tych osób, które świadomie się na to zgadzają.

atrakcyjna treśćInbound marketing nie ma zatem wiele wspólnego z agresywnymi kampaniami reklamowymi. Te ostatnie są zresztą świadomie odrzucane na rzecz atrakcyjnej treści. Pozwala to na skierowanie przekazu tylko do tych osób, które są nim potencjalnie zainteresowane, a tym samym do tych, które będą zainteresowane wykorzystaniem dostarczonych im w ten sposób informacji. Ciekawym przykładem takiego marketingu mogą być działania jednego z producentów przypraw, który zdecydował się na stworzenie przygotowanej z dużą starannością strony poświęconej przepisom kulinarnym. Dzięki temu firma zyskała przestrzeń pozwalającą jej niejako przez przypadek promować oferowane przez siebie produkty.