Jak promować "nudne marki"?

promowanie firmyBardzo często zwraca się uwagę na to, jak duże znaczenie w czasie pozycjonowania strony odgrywa jej unikatowa treść. Trudno jednak nie uciec od pytania o to, czy jej stworzenie jest w ogóle możliwe, jeśli firma znajduje się produkcją kleju albo wynajmem miejsc parkingowych. Nie można nie zgodzić się z tym, że mamy wówczas do czynienia z dużym wyzwaniem, nadal jednak nie jest to zadanie, którego nie da się zrealizować. Istnieje przynajmniej kilka sposobów na to, aby jego realizacja przyniosła w pełni satysfakcjonujące rezultaty. Jednym ze sposobów na promowanie „nudnej marki” jest zmiana jej „opakowania”, a więc przekonanie potencjalnego nabywcy, że wcale nie ma on do czynienia z rozwiązaniem schematycznym, powtarzalnym i nieciekawym. Zasada ta sprawdza się w bajkach dla dzieci oraz komediach romantycznych, nie ma zatem żadnych przeciwwskazań do tego, aby znalazła uzasadnienie również wówczas, gdy będziemy tworzyć treść promującą te produkty, które zazwyczaj nie są bohaterami najbardziej pasjonujących kampanii promocyjnych.

Content marketing wydaje się w tym kontekście szczególnie interesującym rozwiązaniem, okazuje się bowiem, że mówiąc o nim nie mamy wcale na myśli eksperymentu, którego skuteczność może budzić wątpliwości. Mamy do czynienia z rozwiązaniem naprawdę skutecznym, a skoro przekonało się o tym wiele marek z całej Europy, nie ma podstaw do tego, aby sądzić, że te, które znajdują się w naszym kraju będą w mniejszym stopniu usatysfakcjonowane. Jeśli jednak liczymy na marketingowy sukces, w pierwszej kolejności powinniśmy uwolnić się od przeświadczenia o tym, że istnieją marki nudne, a więc takie, w przypadku których stworzenie interesującej treści zwyczajnie nie jest możliwe. Jeśli więc marka nie jest medialna, powinno być to postrzegane przede wszystkim jako wyzwanie dla marketingowców, a nie jako czynnik w jakikolwiek sposób ich ograniczający. Oczywiście, trudny temat zmusza do myślenia w sposób niestandardowy, w marketingu jednak myślenie takie jest jak najbardziej logiczne.

sukces markiNaturalnie, istnieją marki, które na pierwszy rzut oka mogą stwarzać problemy i które trudno jest określać mianem porywających. Nie oznacza to jednak, że zainteresowanie nimi odbiorców jest niemożliwe albo mało realne. Wielu ekspertów zwraca uwagę na to, że nie ma nudnych branż, a jedynie twórcy treści, dla których charakterystyczne jest to, że brak jest im kreatywności, jeśli więc za tworzenie treści wezmą się osoby pozbawione ograniczeń wynikających ze schematycznego myślenia, nawet najbardziej nietypowy i niepopularny produkt zyska opinię naprawdę interesującego i wartego posiadania.