Jak kampanie AdWords wpływają na pozycjonowanie?

reklama w adwords

Kampania linków sponsorowanych cieszy się dużą popularnością, nie zaskakuje więc to, że wiele osób zastanawia się poważnie nad tym, czy nie stanowi ona najlepszego rozwiązania także w przypadku ich własnych stron www. Warto zatem zdobyć choćby podstawowe informacje na jej temat. Na pierwszy plan wysuwa się to, że kampania Google AdWords zaczyna działać w tym samym momencie, w którym doszło do jej uruchomienia, a ona sama została zasilona odpowiednim budżetem. Należy więc liczyć się z tym, że reklama przestanie działać w tym samym momencie, w którym skończy się także wspomniany budżet. Pozycjonowanie jest sposobem na zwiększenie popularności strony www, które działa w nieco inny sposób, wymaga bowiem wcześniejszego przygotowania strony www i regularnego zdobywania dobrej jakości linków.

Google nie mówi wszystkiego o swoich zmaganiach z firmami z branży SEO, przyznaje jednak że analizując stronę www bierze pod uwagę ponad 200 czynników. Jednym z najciekawszych wydaje się zachowanie użytkownika, analizowane jest ono przy tym nie tylko w samej wyszukiwarce, ale i na stronie. Nie mają racji ci, którzy uważają, że Google analizuje współczynnik odrzuceń, możemy jednak być pewni, że pewne znaczenie ma dla wyszukiwarki to, że ktoś znalazł się na naszej stronie www, a następnie powrócić do wyników wyszukiwania niezadowolony z jej zawartości. Gdy uruchamiamy kampanię AdWords, a potencjalny klient trafiając za jej pośrednictwem na naszą stronę nie wraca już do wyników wyszukiwania, jest to również dość czytelny znak. Google odkrywa, że strona jest wartościowa, a to może być brane pod uwagę przy kształtowaniu się jej pozycji. Naturalnie, znaczenie takich czynników jest największe wtedy, gdy mamy do czynienia z dużą kampanią, a tym samym również ze znaczącym ruchem na stronie. Plusem kampanii AdWords jest i to, że trwając przez dłuższy czas zwiększa naszą popularność wśród użytkowników Internetu.