Zmiany w Google

algorytm googleWprowadzone w algorytmie Google zmiany sprawiły, że pojawiają się czynniki, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Jest to ważna kwestia, która wpływa bowiem na to jakie efekty może przynosić pozycjonowanie. Dla wielu będzie się to wiązać również z tym, że zyski z reklam będą mniejsze i mniej będzie klientów. Mamy w tej chwili ponad 200 różnych parametrów, które decydują o pozycji strony w wyszukiwarce.

1. Linki przychodzące

Najważniejszym elementem od zawsze są i nadal pozostają linki przychodzące, które są podstawą w funkcjonowaniu wyszukiwarki. Google obecnie zmniejsza znaczenie linków, jednak trzeba nadal wiedzieć, że ich naturalność jest najważniejsza. Ich usuwanie z algorytmów jest właściwie niemożliwe. Dlatego jeśli pozyskujemy linki warto zadbać o ich jakość. Dlatego trzeba je brać ze stron tematycznych. Ważna będzie jakość a nie tylko ilość. Można również unikać linków, gdzie mamy słowa kluczowe, gdyż będzie to wiązać się z banem z Google. Takie linki ze słowem kluczowym nie wyglądają bowiem naturalnie i dlatego Google kontestuje ich znaczenie dla strony.

2. Pamiętaj o nowych linkach

Jeśli już pojawimy się wysoko w wyszukiwarce trzeba również zadbać o to, by taką wysoką pozycję udało się utrzymać. To najważniejsza sprawa, dlatego nie można doprowadzić do tego, że ilość nowych linków będzie spadać. Zawsze trzeba dbać o ich generowanie dla swojej strony.

3. Unikalna i wartościowa treść

Po linkach ważna będzie również odpowiednia treść. Trzeba przygotować unikalne artykuły bogate pod kątem informacji w nich zawartych. Ważne będzie to dla tych, którzy prowadzą sklep internetowy. Rozwiązaniem może być przygotowanie opisów produktów na odpowiednim poziomie. Przy wymianie opisów na dobre można liczyć na to, że pozycja na stronie będzie rosła. Szacuje się, że liczba znaków w artykule, który znajduje się w TOP 10 przekracza najczęściej 2500 znaków. Google stawia więc na treści, które kompleksowo zajmują się danym tematem.

4. Wskaźnik CTR

Dla Google ważna będzie również kwestia klikalnośći na danej stronie. Im więcej kliknięć tym można liczyć na to, że w praktyce pozycja takiej strony będzie znacząco rosnąć. Za pomocą ciekawych artykułów można znacząco zwiększyć CTR, gdyż takie treści będą interesować osoby, które na stronie się pojawiają.

5. Linki wewnętrzne

wskaźnik CTRPrzez wewnętrzne linkowanie można również wzmacniać swoją stronę. Inaczej niż przy linkach przychodzących można tutaj przygotowywać słowa kluczowe. Linkowanie wewnętrze powinno prowadzić do powstania większej liczby odwiedzin. Pokazane czynniki będą decydować o tym jakie pozycje przy wyszukiwaniu będzie uzyskiwać strona internetowa.