Uczciwe i nieuczciwe praktyki związane z SEO

white hat Zastanawiając się nad tym, komu powierzyć pozycjonowanie strony nie można nie zauważyć tego, że niektóre agencje oferują w tym zakresie znacznie więcej niż inne podmioty. Okazuje się, że pozycjonowanie może być nie tylko tanie, ale i skuteczne, a jednocześnie – wyjątkowo niebezpieczne. Na czym zatem polega jego sekret. Praktyki black i white hat seo są tak stare, jak samo pozycjonowanie i stosuje się je z różnym powodzeniem już od dawna. Współcześnie wiele wskazuje jednak na to, że to white hat seo jest tym, które powinno nas interesować zwłaszcza, że Google stara się minimalizować wpływ „czarnego kapelusza” na swoje rezultaty.

White hat seo to przede wszystkim te techniki pozycjonowania, które nie tylko uwzględniają wytyczne wyszukiwarek, ale jednocześnie pozostają w zgodzie z nimi. Nie zakładają prób omijania lub wpływania na algorytmy, nie trzeba więc obawiać się o to, że ich stosowanie przyniesie poważne konsekwencje ze strony Google. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że firmy z „białego” kapelusza ograniczają się do ścisłego trzymania się zakazów i nakazów. Znakiem rozpoznawczym jest przede wszystkim to, że „biały kapelusz” stawia na treść dobieraną tak, aby po wpisaniu określonej frazy i wejściu na stronę użytkownik wiedział, że znalazł dokładnie to, czego szukał, a to, na co trafił, w pełni odpowiada jego oczekiwaniom. White hat seo koncentruje się więc na treści, która odpowiada użytkownikowi, a nie jedynie algorytmom.

black hat seoTechnika black hat seo polega na podwyższaniu wyniku, które jest nie tylko bardzo szybkie, ale i sztuczne. Tu nie ma znaczenia to, że stosowane metody są nieetyczne, kluczowe znaczenie ma bowiem przede wszystkim ich efekt końcowy. Wśród najczęściej stosowanych metod prym wiedzie ukrywanie treści, dla której charakterystyczne jest przybranie przez nią koloru tła, treść jest też umieszczana na obszarach niedostępnych dla użytkownika. Strony mają wyjątkowo dużo słów kluczowych, a do tego informacje są powtarzane wielokrotnie tak, aby oszukać algorytm i przypisać im większą wagę. Black hat potrafi też mylić użytkownika, a treść pojawiająca się w wynikach wyszukiwania często nie ma wiele wspólnego z tym, co znajduje się na stronie właściwej.